Thursday, 4 August 2011

sebalik kisah...

i lurf pepel said...
Assalamualaikum wbt.
korang...
dah lama kita tak tgk crita2 ikhtibar cam ni kan? 
betul tak?
budak2 sekarang pon asyik dengan anime2 yang tak membawa faedah pon buat mereka.
tringat masa kecik2 dulu, dakecet pon mmg hantu kartun kat tv.
smp ari weekend pon bgun awal sbb nk tgk katun.
tapi, korang perasan tak?
katun masa zaman budak2 kita dulu tu byk bg ikhtibar..
tak macam katun sekarang yang cuma pentingkan keseronokan ja.
AKSI yang MELAMPAU.
BAHASA yang digunakan pon TAK RELEVEN utk prngkat kanak2.
jadi tak heranla dunia sekarang ni byk GANGSTERISME.
bkn nak kata yg katun ni tak bgus.. tapi katun sekarang tak byk yg BOLDkan something yg kita kata 
memberi MANFAAT. TELADAN.
kat cini dakecet ade selitkan dua cerita,
mungkin korang pon dok layan jgk masa kcik2 dulu.
so, enjoy watching !!

satu:

video
GAGAK YANG BIJAK

dua:

video
SANG KANCIL MENIPU BUAYA

dah tengok???
mesti terasa nostalgia masa kecik2 dulu kan?
katun sekarang pon best jugak !! macam... ni haa !



BOBOIBOY !!!

i lurf pepel said...

tenkiu kerana menbaca :)
tingkatkan ilmu jana masa depan ummah

1 comment:

  1. hahahhaa. cx sgt suke tgk kartun. n wut u said is true cuz kartun skrg byk tk membantu tumbesaran pemikiran ank2. dulu2 best. n then boboiboy adalh terbaik! hahaha suke ~~~ kite serupe la. huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...